Kurumsal fotoğraf çekimi, firma ve şirketlerin kurumsal kimliklerini, vizyon ve misyonlarını, çalışma alanlarını ve personel alanını, müşteri iş çevrelerine sunma amacı ile gerçekleştirilmektedir. Kurumsal fotoğraflar; şirketin sahip olduğu özellikleri, farklılıkları ve çalışma alanını görsellik ile ortaya koymaktadır. Firmanın bulunduğu sektör ve ticari alan içerisinde daha iyi algılanmasını sağlayan kurumsal fotoğraflarda şirket, yönetici ve çalışanları ön plandadır.
Kurumsal firmalar, teknoloji, finans, gıda, yatırım, lojistik ve turizm gibi birçok iş sektörü içinde, yerel veya uluslararası alanda faaliyet göstermektedir. Geniş bir ticari yelpazede yer alan firmalar, yürüttükleri çalışmaları, sosyal sorumlulukları, üretim ve faaliyetleri, sektörde bulundukları çevreye ve müşteri hedef kitlelerine ulaştırmak için kurumsal fotoğraflardan yararlanmaktadırlar. Kurumsal şirket ve firmalar, ticari alanda iş devamlılığını ve sürekliliğini sağlama amacı kendi tanıtım ve pazarlamalarını gerçekleştirmektedirler. Tanıtımlar, firmaların sahip olduğu internet siteleri, yazılı basınları ve reklam verdikleri mecralarda yapılmaktadır.
Kurumsal Fotoğraf Çekimleri Hangi Unsurları Kapsamaktadır?
Şirketin ticari alandaki yerini, faaliyetlerini ve çalışma ortamını ortaya koyan fotoğraflar, aynı zamanda şirketin vizyon ve misyonunu da yansıtmaktadır. Fotoğraflar, şirket ortamında ve işin gerçekleştiği alanda yapılmaktadır. Kurumsal çekimler aynı zamanda yönetim kurulu, insan kaynakları departmanı ve personeller arasında bulunan bireyleri de kapsamaktadır. Kurumun kendini ifade etme biçimi olan kurumsal kimlik, ticari ve pazarlama alanında kurumun görünen yüzüdür. Bu nedenle yapılan kurumsal fotoğraf çekimlerinde, kurumun tüm özellikleri ayrı bir değer ve öneme sahiptir.
Kurumsal fotoğraf çekimleri, kurumun internet sitesi, dergi, katalog, broşür ve diğer reklam alanlarında kullanılmaktadır. Kurumda gerçekleşen toplantı, seminer, konferans, tanıtım filmleri veya eğitimlerinde de gerçekleştirilen fotoğraf çekimlerine yer verilmektedir. Böylelikle kurumun kendini tanıtması, sektördeki yerini ve alanını ifade etmesi gerçekleşmektedir.
Mekan fotoğraf çekimi, tanıtımı yapılan mekanın mimari yapısını, dizayn ve dekorasyonunu, çalışma ortamını, yönetici ve personelini yansıtan fotoğrafçılık dallarından biridir. Mekan fotoğraf çekimi için üst düzey fotoğrafçılık bilgisi, kurgusu ve profesyonel ekipman gerekmektedir. Bunların yanı sıra çekimi yapılacak alan için doğru kadraj açılarının ve ışık şartlarının ayarlanması, ön plana çıkartılacak yerlerin belirlenmesi oldukça önemlidir.
Mekan Fotoğraf Çekiminin Amaçları Nelerdir?
Mekan çekimleri, ait olduğu firmanın kalitesini ve prestijini ortaya koymaktadır. Mekanın tasarımı ve mimarisi, yapılan çekimlerde ön planda tutulmaktadır. Mekanın yapısının yanı sıra sektördeki yeri, sahip olduğu dekorasyon ve eşyalar, çalışma ortamı ve düzeni gibi birçok unsur fotoğraflara yansıtılmaktadır. Bu mekanlar; şirket, ofis, otel, fabrika, restoran ve mağaza gibi çeşitli iş alanları ve merkezleridir.
Tarz Fotoğraf, profesyonel fotoğrafçılık hizmetleri sunarak, çeşitli sektörlerde bulunan firma ve şirketlere hizmet vermektedir. Ürün, Mekan, Katalog ve Kurumsal fotoğraf çekim hizmeti sağlayan Tarz Fotoğraf, katalog tasarımı ve görsel danışmanlık hizmetlerini de bünyesinde barındırmaktadır. Gelişen ve sürekli olarak yenilenen fotoğraf hizmet alanında yer edinen ‘reklam fotoğrafçılığı’ ve ‘ürün fotoğrafçısı’ gibi kavramlar, Tarz Fotoğraf çalışmaları ile doğru orantılıdır.
Tarz Fotoğraf, ‘Ürün fotoğrafçısı’ adı altında çeşitli şirket ve firmaya hizmet vermektedir. Bu firmalar arasında tekstil, kozmetik, mobilya, kimya ve teknoloji alanında faaliyet gösteren isimler yer almaktadır. Ürünlerin tanıtılması ve satışının sağlanması kapsamında gerçekleştirilen ürün çekimleri, e-ticaret alanında ve basılı yayınlarda kullanılmaktadır. Tarz Fotoğraf olarak, pazarlama ve satış alanındaki yerini alan fotoğraf çekimlerini, profesyonel ekipman, teknik bilgi ve deneyim unsurları bir araya getirerek gerçekleştirmekteyiz. Firmanın beklentileri, ulaşmak istediği hedef kitle ve ekonomik büyüme, yaptığımız çalışmaların niteliklerini belirleyen unsurlar olmaktadır.